Kontrola tankowań

/Kontrola tankowań
Kontrola tankowań 2017-08-09T14:09:02+01:00
Kontrola tankowań

      KONTROLA TANKOWAŃ

Kontrola tankowań

DOKŁADNE SPRAWDZANIE TANKOWAŃ 

Opis problemu

Obliczanie kosztów paliwa na podstawie faktur nie podaje ilość paliwa, która została rzeczywiście zużyta przez pojazd. Kalkulacja kosztów jest przybliżona w tym przypadku, a może stworzyć pole do manipulacji przez kierowców lub innych pracowników.

Zbiornik paliwa jest podatną częścią układu paliwowego, standardowy czujnik paliwa przeznaczony jest przede wszystkim do pomiaru poziomu przybliżonego i nie są wykorzystywane do monitorowania poziomu paliwa i starannej kontroli tankowań, co jest ważne, jeśli chodzi o koszty paliwa.

Konsekwencje

Kierowcy mogą zwiększać zużycie paliwa w pojazdach, biorąc paliwo do własnych celów. Koszty paliwa wzrosły, natomiast spółka będzie tracić część swoich zysków. Nieprecyzyjna kontrola powoduje przesłanie nie rzeczywistych danych, tzn. zbiornik nie zostanie właściwie wypełniona objętościa paliwa wskazaną na paragonie lub fakturze.

Zbiorniki stojące bez monitorowania poziomu paliwa, są zazwyczaj uzupełniane zgodnie z harmonogramem, który jest czasami zbyt wcześnie wykonywane i zwiększa to koszty eksploatacji sprzętu i paliwa.

Rozwiązanie

Dokładne dane dotyczące poziomu paliwa daje więcej możliwości do kontrolowania i monitorowania poziomu paliwa i skutecznie wskazać potencjalną kradzież paliwa, potwierdzając ilości tankowań. Jak wynika, zwiększenie zużycia paliwa na podstawie manipulacji ze zbiornikiem paliwa może być zredukowana do minimum, więc można znacznie zmniejszyć koszty paliwa. Dane te mogą być wykorzystywane do optymalizacji trasy i kosztów paliwa.

Kontrola tankowań wymaga dokładnego urządzenia do pomiaru poziomu: jeden ze standardowych lub dodatkowy czujnik poziomu paliwa. Dane z czujnika mogą być gromadzone i analizowane. Standardowy czujnik pojazdu jest stworzony do pomiaru poziomu paliwa, dokładność danych może się różnić od pojazdu. Dodatkowe czujniki poziomu paliwa są zazwyczaj bardziej dokładne i regulowane, mający pewne dodatkowe funkcje, aby zwiększyć dokładność pomiaru.

W obu przypadkach, musimy posiadać urządzenie do zbierania danych i przesyłania ich do serwera.

 CO MAJĄ ROBIĆ

Kontrola baku paliwa

Czujnik poziomu paliwa DUT-E, mierzy poziom z dokładnością ±1%. Poziom korekty jest na podstawie pomiaru temperatury otoczenia, ilość paliwa jest wskazany w litrach lub % zbiornika. Dostarcza informacje na temat ilość zatankowania i identyfikuje potencjalne kradzieże paliwa.

Stosując standardowe dane

Crocodile jest używany jest do bezpiecznego odczytu danych z magistrali CAN, łączy się bezpiecznie z kablami i przenosi sczytany sygnały do urządzenia(interfejs) lub urządzenia do monitorowania, który obsługuje protokół magistrali pojazdu (SAE J1939, SAE J1708 lub inne)

Interfejs danych magistrali CAN

Mastercan jest to interfejs danych pojazdu, przeznaczony do zbierania danych i ich sortowania. Konwertuje sygnały z magistrali CAN (SAE J1939 / 71) i 1708bus (SAE J1708) dla wiadomości, które mogą być przesyłane przez CAN2.0, RS232 i RS485 lub do wejścia urządzenia nagrywających lub śledzących.

Czujnik poziomu paliwa

Bezdotykowy czytnik  danych

Interfejs danych magistrali CAN

ZASTOSOWANIA

Nasze urządzenia mogą być wykorzystywane na wielu rodzajach pojadów – od pojazdów ciężarowych i autobusów do maszyn ciężkich i zastosowań stacjonarnych