Monitorowanie maszyn budowlanych
Rozwiązania dla maszyn budowlanych
Charakterystyka sektora
Koszty operacyjne maszyn do robót ziemnych są znacznie wyższe w porównaniu do innych rodzajów sprzętu budowlanego, ponieważ spełnia ona trudne zadania wykopu, przetwarzania, zagęszczania, które wymagają więcej mocy. Systemy śledzenia GPS są już wykorzystywane do lokalizowania i monitorowania pracy w procesie maszynowym. Telematyka przynosi dalszą możliwość monitorowania maszyn z punktu efektywności wykorzystania paliwa. Zużycie paliwa dla różnych operacji technologicznych jest reprezentowany przez domyślne jednostki czasowe.
Korzyści z zastosowanych rozwiązań
Obliczanie zużycia paliwa może przynieść korzyści właścicielowi floty, wskazujący rzeczywiste zużycie paliwa w każdej działalności technologicznej. Ponadto, ponieważ występuje zbiornik paliwa, można uniemożliwić korzystanie z niewłaściwego paliwa i kwota ta zostanie zgłoszony jako zużycie podczas gdy w rzeczywistości został skradziony przez nieuczciwych pracowników. Ponadto, czas pracy maszyny w trybie obciąża może być kontrolowany, zapewniając, że sprzęt naprawdę działa i nie jest na minimum.
Potrzebny sprzęt
Może być zintegrowany z systemem GPS
Czujniki poziomu paliwa DUT-E
Czujnik poziomu paliwa DUT-E dostarcza nam dokładną ilości paliwa w zbiorniku, kontroluje tankowania i wykrywa kradzieży paliwa.
- Dane z poziomu paliwa
- Wykrywanie kradzieży paliwa (ze zbiornika)
- Kontrola tankowań
- Pośredni pomiar zużycia
Przepływomierz paliwa DFM
Przepływomierz paliwa DFM z precyzją pozwala nam na monitorowanie rzeczywistej konsumpcji, poprzez obliczenie kosztów paliwa i przeprowadzanie monitoringu godzinach pracy i obciążenia silnika można wykryć kradzież paliwa.
- Pomiar rzeczywistego zużycia paliwa
- Wykrywanie kradzieży paliwa (z przewodu paliwowego)
- Monitorowanie czasu pracy silnika i obciążenia
- Diagnostyka silnika
Czytniki zbliżeniowe danych Crocodile
CAN/1708Crocodile – pomiar objętości paliwa w zbiorniku za pomocą standardowych czujników (szyny CAN i J1708), zużycie oraz godziny pracy. Stały strumień danych i bez przerw na integralność systemu elektronicznego.
- Bezpieczne połączenie bezstykowe szyny CAN i J1708.
- Zbieranie danych ze standardowych czujników pojazdu: zużycie paliwa, poziomu paliwa, itp i czasy jazdy. (Patrz specyfikacje J1939 i J1708).
Interfejs danych pojazdu Mastercan
Interfejs danych pojazdu Mastercan – pomiar objętości paliwa w zbiorniku za pomocą standardowych czujników (szyny CAN i 1708bus).
- Bezpieczne zbieranie sygnału bezdotykowe przez czytniki Crocodile
- Przetwarzanie wszystkich sygnałów dostępnych z standardowych czujników pojazdu: zużycie paliwa, poziom paliwa, czasu prowadzenia pojazdu i inne (patrz specyfikacje J1939 i J1708)
- Może być również stosowany z urządzeniem śledzenia, który nie posiada wejścia CAN
ZASTOSOWANIA
Nasze urządzenia mogą być wykorzystywane na wielu rodzajach pojadów – od pojazdów ciężarowych i autobusów do maszyn ciężkich i zastosowań stacjonarnych