Diagnostyka silnika
Kontrola pracy silnika
Opis problemu
Ile razy silnik musi być kontrolowany na danym pojeździe, jeżeli pojazd jest używany przy maksymalnym obciążeniu silnika? Zużycie jest normalne czy silnik zużywa zbyt dużo paliwa z powodu jakiejś awarii – musi być to zdiagnozowane natychmiast.
Konsekwencje
Brak konserwacji silnika obniża żywotność sprzętu i zwiększa dodatkowe koszty związanych z utrzymaniem w celu naprawy. Usterka silnika, zwiększa zużycie, nie można jej wykryć w czasie i wyeliminować, tak by koszty paliwa mogą być obniżone.
Rozwiązanie
Diagnostyka silnika wykonuje się na podstawie zużytego paliwa i obciążenia silnika. Zużycie paliwa i informacje o obciążeniem silnika są zbierane za pomocą standardowych lub dodatkowych czujników.
Standardowe czujniki wysyła sygnał do magistrali CAN, z którego mogą być gromadzone i analizowane. Nie w każdym pojeździe ta informacji jest dostępna lub informacje nie są dokładne. Inne czujniki mogą być zainstalowane w pojazdach i wysyłać dane o zużyciu paliwa i obciążeniu silnika.
CO MAJA DO ZROBIENIA
Bezpośrednie monitorowanie zużycia paliwa
Przepływomierz paliwa DFM – jest zainstalowany w przewodzie paliwowym, monitoruje zużycie i obciążenie silnika. Jeśli konsumpcja wzrosła – specjaliści mogą sprawdzić silniki.
Standardowe dane z magistrali CAN
Interfejs danych pojazdu Mastercan – jest to interfejs, który odbiera sygnały z szyny CAN lub J1708 pojazdu i przenosi użyteczne dane o zużyciu paliwa i obciążenia silnika do urządzenia monitorujące samochód poprzez RS232, RS485 CAN 2.0B
Bezpieczne połączenie z magistralą CAN
Czytnik danych CAN/1708 Crocodile – zbiera bezpiecznie sygnały z magistrali CAN i przenosi je do jednostki śledzenia lub urządzenia.
ZASTOSOWANIA
Nasze urządzenia mogą być wykorzystywane na wielu rodzajach pojadów – od pojazdów ciężarowych i autobusów do maszyn ciężkich i zastosowań stacjonarnych