Monitoring autobusu
Rozwiązania dla autobusów
Charakterystyka sektora
W przedsiębiorstwach transportu publicznego, takich jak autobusy miejskie, firmy często korzystają z różnych systemów komputerowych i oprogramowania do analizy ruchu, drogi i każdej pozycji autobusu. Systemy te pomagają menedżerowi floty w celu świadczenia usług wyższej jakości, planując optymalną ścieżkę i oddanie wystarczającej ilości pojazdów na drogę w określonych porach. Telematyka może być wykorzystana, aby dodać dodatkowe informacje do całego systemu, dostarczając dane dotyczące rzeczywistego zużycia paliwa przez silnik i obciążenie pracą w różnych odstępach czasu i na trasie. Ilość pasażerów i obciążenie pojazdu może być kontrolowane przez dodanie monitorowanie obciążenia osi.
Korzyści z zastosowanych rozwiązań
Telematyka oferuje jeszcze więcej możliwości dla optymalizacji operacji flot i gromadzania dokładnych danych dotyczących zużycia paliwa każdego pojazdu poprzez monitorowanie szczytowego obciążenia silnika i identyfikacje nadużyć paliwa. Diagnostyka silników oparta na zużyciu paliwa może być wykonywana zdalnie. Monitorowanie obciążenia osi pomaga by wykorzystywać do monitorowania obciążenia każdego pojazdu, oraz do podjęcia decyzji w sprawie ewentualnego optymalizacji tras i rozkładów jazdy według liczby pasażerów.
Potrzebny sprzęt
Może być zintegrowany z systemem GPS
Czujniki poziomu paliwa DUT-E
Czujnik poziomu paliwa DUT-E dostarcza nam dokładną ilości paliwa w zbiorniku, kontroluje tankowania i wykrywa kradzieży paliwa.
- Dane z poziomu paliwa
- Wykrywanie kradzieży paliwa (ze zbiornika)
- Kontrola tankowań
- Pośredni pomiar zużycia
Przepływomierz paliwa DFM
Przepływomierz paliwa DFM z precyzją pozwala nam na monitorowanie rzeczywistej konsumpcji, poprzez obliczenie kosztów paliwa i przeprowadzanie monitoringu godzinach pracy i obciążenia silnika można wykryć kradzież paliwa.
- Pomiar rzeczywistego zużycia paliwa
- Wykrywanie kradzieży paliwa (z przewodu paliwowego)
- Monitorowanie czasu pracy silnika i obciążenia
- Diagnostyka silnika
Czujnik obciążenia ośi GNOM
GNOM – sprawdźa ciężar ładunku, zapobiega przeciążeniu pojazdu, może on być stosowany w modelach starszych lub specjalnych rozwiązaniach. To pozwala właścicielom flot na uzyskanie pełnej informacji na temat pobierania ładunków.
- Sprawdzanie rzeczywistej wagi i obciążenia
- Wykrywanie podstępnego obciążenia
- Zapobieganie kar za przeciążenie
Czytniki zbliżeniowe danych Crocodile
CAN/1708Crocodile – pomiar objętości paliwa w zbiorniku za pomocą standardowych czujników (szyny CAN i J1708), zużycie oraz godziny pracy. Stały strumień danych i bez przerw na integralność systemu elektronicznego.
- Bezpieczne połączenie bezstykowe szyny CAN i J1708.
- Zbieranie danych ze standardowych czujników pojazdu: zużycie paliwa, poziomu paliwa, itp i czasy jazdy. (Patrz specyfikacje J1939 i J1708).
Interfejs danych pojazdu Mastercan
Interfejs danych pojazdu Mastercan – pomiar objętości paliwa w zbiorniku za pomocą standardowych czujników (szyny CAN i 1708bus).
- Bezpieczne zbieranie sygnału bezdotykowe przez czytniki Crocodile
- Przetwarzanie wszystkich sygnałów dostępnych z standardowych czujników pojazdu: zużycie paliwa, poziom paliwa, czasu prowadzenia pojazdu i inne (patrz specyfikacje J1939 i J1708)
- Może być również stosowany z urządzeniem śledzenia, który nie posiada wejścia CAN
ZASTOSOWANIA
Nasze urządzenia mogą być wykorzystywane na wielu rodzajach pojadów – od pojazdów ciężarowych i autobusów do maszyn ciężkich i zastosowań stacjonarnych